tisdag 5 augusti 2014

Kvällsdoppen

bad 3

bad 4 igen

Den här sommaren alltså… varm. Vi åker och badar både om dagarna och efter middagen. Kvällsdoppen är de allra bästa, tycker jag för efter dem har man en chans att förbli avsvalnad, vilket inte är möjligt efter dagsbaden.

bad 6

bad 8

Vi har några olika bad att välja på och alla ligger inom 10 minuter med bil från oss. Kvällarna här i Hälsingland är underbara. Nu börjar de bli alldeles becksvarta, till skillnad mot för i början av semestern då de fortfarande var långa och ljusa. Det känns som evigheter sedan som semestern började och jag är glad att jag känner så.

bad 2

bad 5

Snart väntar dock stadslivet igen och med det lyxen med rinnande vatten, avlopp, frys och TV.

3 kommentarer:

med nål och tråd sa...

Vilka härliga bilder! Kvällsdopp är en härlig uppfinning

Emelie sa...

Åh vad fint ni verkar haft det, tack för att man fått se en del! Jag minns inte när jag kände mig såhär nöjd med en sommar, och tillfreds med att hösten står bakom hörnet. Nya tag!

Meta Skoglund sa...

Tack för att jag får ta lite del av ert fina sommarhus. Jag har varit bortkopplad från bloggläsande under en lång lång tid men nu har ägnat mig åt spännande läsning av dina inlägg taggade med #vårt sommarhus. Du skriver så fint om huset och platsen där det ligger och det är väldigt intressant att få ta del av din varsamma hand kring detta hus, kärleksfulla bilder av ting med historia. Det måste vara spännande att få bläddra i någon annans liv. Jag hoppas ni kommer att ha mycket glädje av denna plats.