tisdag 17 september 2013

Kläderna jag trodde att jag behövde


Jag är mycket impulsiv när det kommer till klädinköp. Hittar jag något jag gillar så köper jag det. Särskilt gäller detta kläder som jag hittar på loppisar, där går det ju inte att komma tillbaka och räkna med att plagget finns kvar...

Det finns några nackdelar med mitt handlande:
1. Jag har överproppade garderober
2. Jag gör av med rätt mycket pengar på kläder
3. Särskilt dåligt är handlandet de gånger jag knappt använder kläderna jag köpt.

Vad gäller punkt tre handlar det i de flesta fall om kläder som jag köper helt nya. Det blir inte bra, helt enkelt. Jo, det blir det om jag köper lite mer genomtänkt, dvs dyrare plagg. Men sån där snabb shopping från någon vanlig svensk klädkedja, nä, jag brukar ganska snabbt ångra de köpen. Nu hoppas jag att jag har lärt mig detta och låter bli impulsköpen. Ska låta bli när jag hittar en klänning som nästan är perfekt. Eller en blus som är jättefin, förutom tygets kvalitet...

Fördelen med att jag är impulsiv (särskilt när det kommer till secondhandköp) är att jag har väldigt mycket kläder som jag verkligen gillar och som jag är helt ensam om!

Men plaggen som används en gång och sedan blir liggande... Plaggen jag så sent som i våras trodde var helt nödvändiga i min garderob... Det är både nya kläder och ett secondhandplagg. Gemensamt för samtliga plagg är att de är använda endast vid ett eller två tillfällen av mig. Det håller inte. Nu säljer jag! Kolla in Utvalt!

1 kommentar:

FarmorMormorA sa...

Ååå Vad jag känner igen det där. Jag har ALDRIG varit en kjol/klänningsmänniska. Så hittar jag fina klänningar på loppis och tänker men den vill jag använda. Köper.. sedan hänger de där ledsna i garderoben..
Ha de Gott!