söndag 7 juli 2013

Ett nytt försäljningsställe


Idag, sommarens hittills hetaste dag, begav jag mig iväg till världsarvsgården Erik-Anders i Asta, Söderala, för att lämna lite keramik. Redan i höstas frågade ägaren mig om jag kunde tänka mig att sälja min keramik hos dem. Självklart ville jag det! Kan knappast tänka mig ett bättre ställe!

För mig känns det väldigt viktigt i vilket sammanhang min keramik förekommer. Jag skulle aldrig bara sälja för att sälja, jag vill att hela inramningen ska kännas bra. För mig är välbevarade kulturmiljöer bland de bästa inramningar min keramik kan få!







Med mig hade jag Johan, Majlis, mamma, min kompis Teres, hennes lilla son och hennes bror. Vi satt i den lummiga trädgården och fikade. Alldeles ny är lekstugan, jag tror till och med att våra barn var de första att inviga den! Lekstugan är exteriört en  exakt liten minikopia av gammelhuset på gården! Inuti finns två bänkar, ett bord, ett skåp och två dockvagnar. Majlis docka Anette var som vanligt med och hon fick åka en hel del i vagnarna!



Min keramik fick ett eget bord inne i den gamla ladugården, som numer är omgjord till butik- och utställningslokal. Jag tycker att keramiken blev fin mot de rena, enkla väggarna och det i övrigt sparsmakade rummet.



På Erik-Anders finns också en loppisdel med väldigt mycket fint! Priserna är inte så jätteloppiga, men, som sagt, grejerna är av hög secondhandklass! Jag köpte bland annat två gardinlängder i ett tyg från ca 1950-talet. Gardingerna ska få komma upp i Majlis rum så snart jag har tid.

Och inne i gammelhuset... Där är det fantastiskt! Här får ni några fina bilder från min dag! Hoppas ni har det fint i värmen!

Lägg till bildtext





2 kommentarer:

maria carlander sa...

Vilken underbar plats! Där passar din lika fina keramik väldigt bra.

metamorphosis sa...

Vilken fantastisk miljö! Förstår att du gärna har din keramik till försäljning där!