fredag 31 maj 2013

Rutlikisarna


I veckan fick jag hem inte mindre än två klänningar som jag skickat efter från Ellos. Tänka sig, jag har väl inte kollat in Ellos under de senaste 25 åren, men ja, det finns en hel del fint där nu! Den här rödrutiga är en av de två jag köpte, den andra är i lika modell fast mörkblå med vita prickar.



Så mindes jag plötsligt att Majlis ju också har en rödrutig klänning, ärvs efter Johans yngsta syster. Så igår var vi likisar!

Nu väntar en innehållsrik helg med bakluckeloppis på hembygdsgården hemma i Hille, en efterlängtad date med Malin och förhoppningsvis mycket sol! Önskar er alla en skön helg!

Fotografierna är tagna tidigt igår morse. Bilden där jag blundar bjuder jag på, för Majlis är så gullig där! Trots röda blixtögon!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fin Fina dotter med sin söta dotter!
tycker mamma och mormor

Tobias sa...

OMG! Vad har du gjort med fejjan på första bilden?

Ulrika sa...

Två familjemedlemmar, två olika inriktningar på kommentarerna.
Tack för komplimang till mamman! Till bror kan jag väl bara säga: det är så jag ser ut... Och. Det var en tidig morgon.

Anna sa...

Jättefina klänningar på er båda. Jag blir väldigt sugen på din klänning men tycker att det är så svårt att köpa rätt storlek på nötet. Ibland är storlek 40 lagomt, ibland 38 eller 42. Hur bedömer du storleken på din klänning?

Ulrika sa...

Anna! Som en rätt normal storlek. Jag brukar vara 38 upptill och köpte 38. Sitter som en smäck!

Malin sa...

Men guuu vilka gullisar ni är. Såg förresten flera stycken med lika rutig klänning som du i helgen, himla himla fin. Det är något visst med rödvitrutigt...