tisdag 26 februari 2013

Blomkrukor


Här är några av mina senaste blomkrukor. Beställda sedan länge, äntligen är de färdiga! Modellen är min största. De flesta krukor jag har i mina egna fönster är av den här modellen. Krukorna har hål i botten och till dem hör fat. Jag planterar alltid mina blommor direkt i krukorna, har aldrig begripit mig på inner- och ytterkrukor.


När de här krukorna äntligen blev klara började jag drömma om vår, soliga ljusa fönster och nyplanterade pelargonskott. I år vill jag ha många nya spännande pelargoner. Någon av er som har någon fin sort som ni vill byta med något skott från mig?


14 kommentarer:

Händer på Haga sa...

Verkligen jättefina!

Malin sa...

Du gör så otroligt vacker keramik Ulrika! Mums!

metamorphosis sa...

Vilka vackra - och SMART med schysta fat till! Det är ju så smidigt och snyggt med bara en kruka - kruxet är bara faten. Köpesplastfaten är urbota tråkiga, och udda-kaffefaten från loppis är fina men klara sällan mina översvämningsvattningar...

(inga pelargoner att byta med tyvärr dock, bara aloe vera...)

Kerstin sa...

Snyggt! Pelargon skott har jag gott om. Ska försöka komma ihåg vad dem heter så jag återkommer med namn. PS Har du sett att du vann?

Ulrika sa...

VA!!! Vann jag! Hur kan jag ha missat det??? Måste genast kolla! Kul!

Maria i Falkenberg sa...

Vilka underbara krukor! Jag har under det senaste året blivit helsåld på pelargonior och har för första gången planterat sticklingar. Jag får återkomma med skott till dig om det lyckas!

Ulrika sa...

Maria! Vad kul! Jag älskar pelargoner! Har nästan bara såna.

Lilian sa...

Vilka snygga krukor!!

Ulrika sa...

Tack Lilian!

FaB Keramik sa...

Uj så fina! Jag har faktiskt frösått pelargoner i år för första gången i mitt liv. Orangea, vita och röda - om någon av dessa små liv klarar sig så vill jag gärna byta - och vet du att jag också köpte sånadär ljusgula pelargonsticklingar som du (härmapa=jag) hoppas att de är jättefina! Vilken pelargonsommar vi kommer att få!

Ulrika sa...

Frida! Åh! Vad kul! Orangea låter spännande! Jag byter gärna med såna om det blir något! Ja, vilken pelargonsommar vi ska ha!

Rebecca sa...

Krukan med tulpaner, fick flytta till min mamma (systerystermarie) Jag är så fruktansvärt avis på den. Älskar den!

Ulrika sa...

Rebecca! Roligt att höra att du gillar den! Du får väl önska dig en egen... :)

Rebecca sa...

Ja, jag får nog göra det! :) När du inte känner stress över beställningar och sådär, då önskar jag mig en. När tid finns. Tills dess får jag njuta av mammas!