torsdag 17 januari 2013

Jag älskar ull!



I förra inlägget hintade jag för er om den senaste tidens fynd jag gjort. Nu ska jag berätta lite mer kring dem. Det hela började redan innan jullovet och först ut var den här lilla västen. Den hittade jag på en loppis i stadens utkant. Priset, 6 kronor, kändes alldeles perfekt för mig! Jag har länge varit på jakt efter en liten nätt väst och den här är ju än bättre än vad jag tidigare önskade! Det bästa med den är den relativt höga, runda halsringningen!



Den här goströjan hittade jag på Erikshjälpen för 75 kronor. Det är inget exklusivt över den, den är bara mysigt. Tänker mig den till jeans. Och framåt våren kommer den att bli en jättemysig varm tröja att använda som jacka!



Sen blev det jullov och jag hängde en del på Myrorna. En vacker dag hängde den här grå lilla godingen där. Kanske är ullen något för hårt tvättad, eller så ska den se ut så här? Jag har myst i den varje kväll sedan den blev min! Jag älskar små, nätta koftor! Den här koftan kostade en bit över hundringen och det är rätt dyrt, tycker jag, men jag kunde ändå inte motstå den.



Vid samma besök som jag hittade den grå koftan, köpte jag den här koftan/jackan. Från det gamla klassiska märket Busnel. Tjock, fin ull. En kofta en bit ifrån min stil. Den känns lite märkvärdig. Den ska jag använda vid viktiga möten. Fin till jeans i vår. 85 kronor.



Sist, men absolut inte minst, mitt senaste fynd. Koftan från Oleana. I ull och silke och precis i mina färger, hängde den på Myrorna för 245 kronor. Det kan man ju tycka är väldigt dyrt för något från Myrorna, men då ska man ta i beaktande att koftor från Oleana är väldigt dyra om man köper dem nya. Koftan är liten och nätt och passar mig perfekt. Vacker som en tavla. Jag är väldigt nöjd! 

7 kommentarer:

Kerstin sa...

Vaaa! Hur kan man hitta en sån kofta på Myrorna? Du måste ha en guldgruva där du bor. Var det Gävle du sa?? ;)

Ulrika sa...

Gävle. Staden med fynd. (Tamejtusan bättre stadsslogan än, Välkommen ombord.

Agata sa...

Oj, vilka fin fynd! Ylle är da shit! Och Oleanakoftan är ju ett toppenfynd! Grattis!

fale artut sa...

Bästa Ullhälsningar från mig och fåren, som också älskar ull! Tusen tack för väskan!

Eva sa...

Härliga fynd!
Fastnar särskilt för Busneljackan, men det är av nostalgiska skäl det :)
Högt pris som du säger, men jag tycker det är lite skönt när sådana typ Myrorna och Stadsmissionen o så ändå tar lite extra för sådant som är mycket dyrt nytt. De har ju god användning för pengarna tänker jag.
Gävle låter bra!

Malin sa...

Åh jag med! Fina fina koftor, underbara ull. Den randiga ger lite bullerbykänsla tycker jag, helt otroligt fin. Och att du hittat Oleana på loppis, sjukt. I en perfekt värld kommer jag trilla över en likadan, men det lär ju inte hända...

Anonym sa...

haha, men duuu, den där gråa ullkoftan stod jag lääänge och provade på Myrornas... bestämde mig till slut att den var var kort för mig, och hann tänka tanken att "det är ju såna här koftor Ulli gillar"... och seppåfan!
/Anna