onsdag 5 december 2012

Mer om koftor


Koftor, det är ju bara det bästa plagget! Minns ni den fantastiska koftan som jag berättade om i somras? Den jag hittade då vi bodde på en gammal hälsingegård?

Förstår ni hur lycklig jag blev då jag hittade den här koftan på Myrorna för några veckor sedan? Den påminner på många vis om sommarkoftan! Den har förstås inte det där fantastiska fiskbensmönstret men modellen är i stort sett den samma som sommarkoftan.


Kanten kring ringningen är stickad med rätstickning, precis som sommarkoftan. Precis som min älsklingskofta som jag har nästan varje dag. Och knapparna är så fina, tycker jag.

Ja, nu är ju det här en herrkofta, (hur man ser det lärde mig Sandra då jag berättade om sommarkoftan) så jag köpte den till Johan som lyckligtvis också hyser samma kärlek till ullkoftor som jag gör. Han har flera riktiga godbitar till koftor i sin garderob, de ska jag nog ta och visa er någon gång.

3 kommentarer:

Jessica sa...

Mitt hjärta tog ju ett litet skutt redan när jag läste rubriken och sen när jag såg själva koftan... Ojojoj, vilken pärla! Och jag röstar absolut för att du gör ett inlägg om Johans koftsamling!

Tyg och otyg sa...

Vilken fin! Den känns ju ganska unisex, men ska man döma av knäppningen så är det väl en damkofta?
Jag vill också se ett inlägg om Johans koftor, tack! :)

Malin sa...

Vilken fantastisk kofta. Stickade koftor är de finaste som finns!