onsdag 1 augusti 2012

Juli - Semester




Nu är semestern snart slut. Vi har gjort en del och samtidigt ingenting. Det är slut på fina skogspromenader under Majlis middagslur. Hon har gett upp vagnen och sover numer i vår cykelvagn, allt medan vi cyklar omkring i ett av stadens trafikseparerade miljonprogramsområden. Aldrig tidigare har jag önskat mig en modern, lättcyklad cykel så mycket som jag gör nu...




Vi har varit på några utflykter. Besökt loppisar och kompisar. Igår var vi hos min kollega Kattis för att titta på höns, hund och kaninhoppning.




Vi har varit hemma en hel del också. När det regnat. Majlis har börjat prata och sjunga en hel massa. Hon har börjat dansa som om hon aldrig gjort annat! Varje dag förvånar och roar hon oss med allt nytt hon suger i sig och försöker förmedla.

Tre hela dagar har vi tillbringat på stranden. Det har inte alls varit så jobbigt som jag tidigare föreställde mig. Sand är tillräckligt roande för små barn tydligen!





Balkongen blommar. På kvällarna är jag ute och går ibland. Största händelsen är nog ändå vår nya flickkusin! Tre veckor för tidigt kom hon. Naturligtvis är hon redan en självklar familjemedlem! Kusinerna är populära, särskilt Pelle som gillar att busa med Majlis.

Augusti. Jobbstart. Planerar en hel del utejobb. Hoppas på så sätt på en förlängd sommar! Hoppas ni har det bra! Imorgon drar jag på loppistur!

6 kommentarer:

maria carlander sa...

haha, vilken underbar bild på majlis och den stora dockan!

Det låter som en väldigt skön semester, önskar dig en skön början på sensommaren och hösten också.

Sophie sa...

Så skønne sommer billeder!

Kerstin sa...

Det låter som ni har haft en fin sommar och som ni kommer att minnas i framtiden.

mette sa...

Åh Ulli sikken et fantastisk liv I har, og hvor er hun dejlig den lille. Ha en rigtig god fortsat sommer ...også på arbejde

Anna sa...

Den där blommiga Indiska-klänningen du har på en av bilderna är så himla fin! Jag hade en sån men lyckades spilla en massa målarfärg på den... Om du någonsin ledsnar på din så köper jag den gärna!
/Anna Rask

Ulrika sa...

Anna! Det ska jag komma ihåg! :)