torsdag 14 juni 2012

What´s new?


Tiden rinner iväg. Det känns som att jag mest jobbat. Stora jobbprojekt har haft klorna i mig. Några av dem riktigt energikrävande. Jag har varit trött och längtat efter något annat. Fast plötsligt idag kände jag att jag nog kommer att lyckas ro i land de där projekten. Redan imorgon kommer en stor sten att lossna från min mage. Och innan jag ska gå på semester hoppas jag att jag hinner åka ut och jobba på en eller några hembygdsgårdar. Där får man vila ögonen på lugnet och allt det fina.

Men visst, det har hänt en del annat också.
1. Vi har invigt Majlis cykelkärra. Succé!
2. Vi hänger en del på vår balkong när solen skiner.
3. Vi busar ganska mycket.
4. Jag hittade en kär gammal kjol i mina gömmor.
5. En finfredag med mitt gamla halsband av backelit.
6. Jag köpte en klänning på rea.
7. Jag har sytt ännu en omlottblus till Majlis. Perfekt nu när solen börjar bränna på riktigt.
8. På helgerna finns tid för lite längre frukost än vad veckorna erbjuder.
9. På min fina ödetomt växer nu fullt med lupiner.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Det är bra med stenar som faller. Och så tyckte jag att det var fint att vi har lika klänningar (den blåblommiga).

metamorphosis sa...

Åh, kuddkrigsbilden är ju bara underbar!