fredag 2 mars 2012

Lite om våra finfredagar






Strax efter jul införde vi finfredag på min avdelning på jobbet. Bara för att ha något att se fram mot. Och bara för att få vara fin. Ja, bara för att. Det är fritt att själv bestämma nivån på det fina. Det kan vara en liten brosch, en handknuten fluga eller hela kitet; fin från topp till tå! Vi har även planer på att införa sluskmåndag, men av någon anledning har den idén inte fått något vidare genomslag. Än.

Veckorna går rätt fort nu. Rätt vad det är så är det dags för finfredag igen! Jag kör alltid på klänningar och ofta med broscher och olika örhängen. En bra grej. Det blir roligare på jobbet på det här viset!

Nu är jag helt slut efter en vecka, finfredagen har sedan flera timmar övergått till mysbyxfredag. I morgon ska jag och Majlis träffa min äldsta kompis Terés och hennes lilla son Erik. Hoppas på sol och värme. Önskar er alla en riktigt fin och trevlig helg!

5 kommentarer:

med nål och tråd sa...

Så fint. Det är faktiskt roligt att klä upp sig.

Teres sa...

Det blir finlördag för mig och Erik, tjoho!

Solveig Lövendahl sa...

Härligt med finfredag! Hoppas ni har en riktigt skön helg!

Lime sa...

Fantastiskt trevlig idé. Finfredag. Bara namnet ger sköna vibbar :-) Undrar om jag ska försöka sälja in det på mitt jobb?

Malin sa...

Vad fantastiskt fin du är. Jag älskar speciellt kragarna på de översta bilderna.