lördag 24 september 2011

Dagens fynd













Två fina fynd från dagens loppistur! En virkad kofta med runda små pralinknappar. Kulören kanske inte framgår alldeles perfekt här, men den är lite melerad i grönt och brunt. Ullgarn, helt rak modell. Andas dåtid, tänker jag, men du, Kerstin, vet kanske bättre?

Och så de fantastiska små barnstövlarna! De hade jag gärna haft själv om bara storleken hade passat... Nästan helt oanvända, jag undrar verkligen vem det är som lämnat in dem till loppisen. För stora för Majlis denna vinter, men till nästa år är de förhoppningsvis helt perfekta. Enda nackdelen är att de är lite hårda. Är det någon som vet om man kan mjuka upp en något hård yttersula och lite halvhårt läder?

7 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Underbara små stövlar!

Annika sa...

Vilka fantastiska fynd! Roligt när det händer!

Sanna sa...

Härliga fynd du gjort!
Jag tycker nog att vi kallar ditt kök ett kreativt kaos..det händer ju ända saker.. "En kreativ kvinnas hem blir aldrig perfekt.." heter det juh.. =)

Grattis till det fina pysselpaketet du vann ifrån tyg och otyg..kliar i mina pysselfingrar.. =) hihi..

Höstkramar
Sanna

Kerstin sa...

Hej! Vilka fina fynd du har gjort. Jag skulle gissa på att koftan är från början av 60-tal. Den ser väldigt välgjord ut. Jag gissar att det är en rak modell och ganska kort, lite som en jacka.Något som den här http://dagensmonster.wordpress.com/2011/01/11/virkad-jacka-for-kids/ eller kanske som den här http://dagensmonster.wordpress.com/2011/01/02/testinlagg/ Kan det stämma? Jag har också gjort ett fynd i helgen, en 50-tals bokhylla i jättefint skick från Bräntorps möbler för 275 kr.Det är så himla roligt att göra fynd./ Kerstin

Ulrika sa...

Kerstin: den är inte helt kort men eg inte något annat heller. Ska kolla in länkarna vid tillfälle! Tack!

Anonym sa...

Skomakare brukar kunna mjuka upp läder/skinnskor lite. Ta med stövlarna till en å hör dig för vettja!

Dom är verkligen ljuvliga!

Joanna

Ulrika sa...

Kerstin: Ja, vad snygg särskilt den andra länken är! Den ser mer ut som en liten jacka, tänker jag. Min kofta ser verkligen ut som en kofta.
Joanna: Bra idé! Ska ta med stövlarna till mina favoritskomakare, Skomakarna på Söder!