måndag 6 juni 2011

Bilder från en måndag




















Dagen har tillbringats hos mina föräldrar där jag också har min verkstad. Jag har drejat ett gäng blomkrukor som ska vidare till Ingårdas Åsa senare i sommar. Det är inte klokt vilken snabbdrejare jag blivit sedan Majlis kom. Nu gäller det ju att hinna dreja så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt!

Idag var det dock inte bara hon som drog mig från källaren, utan även det vackra vädret. Vi hängde lite på gräsmattan, plockade några tusensköna, klappade en katt som tittade förbi och tittade på tvätten som torkade i den varma vinden. Imorgon ska vi dit igen för att beskicka och skära in mönstret.

Vår balkong badar i ljus och min sådda krasse har börjat titta upp ur jorden i balkonglådorna. Sommaren är här, for sure!

Inga kommentarer: