måndag 27 december 2010

Att komma igen






När jag behöver ny inspiration brukar jag bläddra i några av mina favoritböcker. Böcker med många bilder och böcker med berättelser om människor och deras liv. I några av böckerna finns även beskrivningar till hur man tillverkar det som visas på bilderna. Genom böcker kan jag drömma mig bort och drömma mig in i de där bilderna och de där liven. För det mesta kommer lite av det kreativa tillbaka efter att jag bläddrat ett tag.

De gånger jag tvivlar alldeles för mycket på min kreativitet och på mig själv brukar jag lyssna på den här fina sången.

De två översta bilderna kommer från boken Jordnära av Mary Norden, mittbilden är från Anja Notinis Krukmakare och de två understa bilderna från den underbara danska boken Gemmesteder av Lene Ostenfeldt.

3 kommentarer:

Elin sa...

Lapptäcken inspirerar mig, och det på översta bilden är helt fantastiskt. Vilka färger...och små lappar...och mycket tid!

Terés sa...

Underbara bilder och fin sång! Ibland behöver man extra shots av ...tja påfyllning i största allmänhet.

Anonym sa...

Härlig och bra sång! Tack för den : )
Gott Nytt År
Åsa A