fredag 1 oktober 2010

Ny höst - nya möjligheter




Vinterstövlarna börjar plockas fram hos både Myrorna och Erikshjälpen. Jag behöver inga fler. Meeen, igår när jag var på Myrorna så tog jag en lov förbi avdelningen som de kallar för Fritid, eller något sådant. Där stod de här svarta snyggstövlarna! Helt ensamma och precis i min storlek. Och the price? 30 kronor, mitt herrskap! Ser ut som gamla stövlar från Kinnasko. Genast gick jag hem och rensade bland alla stövlar som finns nere i förrådet och jag kan meddela att senare i höst så kommer 7-8 par superfina gamla läderstövlar att säljas på Tradera. Mer info om det då!

Min första lediga dag. Känns overkligt. Soligt och varmt. Jag och stövlarna var ute och gick sakta bland sol och löv.

3 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Vilket fynd! På tal om Kinna-skor så är ett av mina bästa loppisfynd genom tiderna just ett par sådana. Mörkröda slejfskor för - 40 kr!
Grattis till ledigheten, förresten! Idag var väl en perfekt dag att inleda den med.

metamorphosis sa...

Men människa - hur hittar du alla stövlar egentligen?!
Det enda stövlar jag hitta på loppis är gummistövlar till barnen (iofs välbehövligt och uppskattat men inte så skoj) och 90-tals stövlar i syntetmaterial!
(det råkar inte finnas några schysta 41:or i din samling som skall säljas?)

Passa på att njuuuuta av din ledighet nu, och av den vackra hösten!

Ulrika sa...

Bland 20 par 1980-talsstövlar i syntetmaterial, med konstiga veck och fula nitar plus nedgångna och uppfläkta klackar, brukar det vanligtvis finnas 1 par fina kvalitetsstövlar... Jag har väl tur antar jag och kanske ett välutvecklat öga för - vad jag tycker - är fina stövlar.

De största stövlar jag har som jag ska lägga ut är nog 39:or. OCH. Ej att förglömma, ett par riktigt supersnygga ridstövlar i brunt skinn, men de är nog snarare strl. 42. Jag ser framför mig hur snygga de kan bli om man vill ta av skaftet en bit, så att värsta ridstövelkänslan försvinner. Eller låta dem vara som de är...