torsdag 14 oktober 2010

I min stad




I min stad, bara några kvarter från där jag bor, ligger Boulognerskogen, stadens stora parkområde. Parken anlades under mitten av 1800-talet och genom åren har där funnits en mängd kaféer, idag återstår dessvärre bara ett. Och det är endast öppet sommartid och bara när det är fint väder...

Ibland behöver man vara från platser ett tag för att förstå att uppskatta dem. Så är det med en mängd ställen i min stad. Hus som jag tidigare inte ens tänkte på, platser som bara fanns där. Sen så, 7 års boende på andra orter och jag kunde uppskatta allt det fina min stad bjuder på emellanåt. Som t ex. kaffelukt och Boulognerskogen...

Och. Nej, det har inte kommit någon unge ännu. Jag tar det bara lugnt här hemma, pimpar den lånade vagnen, lyssnar på en avslappningsskiva och käkar lite snask...


8 kommentarer:

Lena Andersson sa...

Borta bra men hemma bäst då kan man säga.
mvh Lena

marie-louise sa...

Jag ser att du har det bra:)

Milla sa...

Wow, vilken fin keramik du gör. hittade hit då jag googlade på mönster a la 60-tal. Att du sedan också har en jättefin blogg:)
Gillar verkligen din blandning av saker & ting i inredningen.
Kikar nog in någon mer gång om det är ok?
Hälsningar Milla

Ulrika sa...

Milla, tack!
Jasså, 1960-talsmönster alltså. Intressant! Såklart är du välkommen tillbaka hit!

Line sa...

Hej Ulrika,

Ett bra tag sen jag tittade in på din blogg och jag ser att det har hant en hel del! Spannande med magen - varmt lycka till!

Hilsen Line(aka Fabrik Brun)

Ulrika sa...

Line! Det var kul att du dök upp här igen! Som jag har tittat in på din gamla blogg och undrat var du tog vägen! En ny blogg alltså! Vad fin! Jag kommer att besöka dig! Och tack!

Malin sa...

åh vad jag saknar Boulognerskogen nu. speciellt nu om hösten! det är fantastiskt vackert där.

Solveig Lövendahl sa...

Låter underbart!! Jag går också och väntar på bebis, men det kommer att dröja mer än nio månader... Kanske mycket mer. Känns lite segt.