lördag 23 oktober 2010

HEJ!



Vi behövde inte vänta till torsdagen. På tisdagskvällen började det lilla livet i min mage göra sig hörd och tidigt på onsdagmorgon kom hon ut. Det är en liten Majlis som har kommit till oss. Hon är såklart den finaste bebis man kan tänka sig. (Mycket tätt följd av mina två brorsbarn.) Det var helt underbart på BB. Lågmäld stämning, viskande nya föräldrar, nya mammor fortfarande med stora magar, bebisskrik lite här och där, underbar personal och liksom helt vadderade tysta väggar...

Det kändes alltså inte så lite läskigt att åka hem idag. Helt livsfarligt kändes det faktiskt. Eftersom jag är en person som påverkas av vädret väldigt lätt, är jag väldigt glad att solen sken och himlen var klarblå, det gjorde nog det hela mycket lättare. Att komma hem kändes bättre än vad jag tänkt. Nu försöker vi landa här hemma. Kanske vågar vi oss till och med ut på en promenad imorgon...

43 kommentarer:

Anna sa...

GRATTIS!

Emmas dagar sa...

Söta lilla Majlis!
Grattis Grattis!
:-)

marie-louise sa...

Härligt och GRATTIS!!!!!!!!!!!
En flicka:)

ida sa...

grattis!!!! Hoppas vädret är fint i morgon så att det kan bli en stolt, nervös. underbar premiärpromenad med vagnen.

Kati sa...

GRATTIS!!! Söt liten tjej. Fint namn hon har....Majlis.
/Kati

Bland nystan o papper sa...

Grattis grattis till den lilla :)

Malin sa...

Grattis till en underbar dotter!!!

fale artut sa...

Tänk. jag tänkte på er idag! Stort grattis till er!

Margita sa...

Grattis min son sög också på tummen när han föddes.

Lena Andersson sa...

Stort grattis, till det finaste man kan få.
kram LenA

Erika sa...

Första promenaden... Usch vad stelbent jag var då, bokstavligt talat. Men du kanske har övat på att köra vagn med brorsbarnen?

//G. sa...

Underbart!
Ett stort Grattis till lilla familjen!

Kram //G.

Maria sa...

GRATTIS till fin liten Majlis!

Tyg och otyg sa...

Vilken fin en! Stort varmt grattis!

walkingthecamera sa...

stort grattis:)

bara Lova sa...

Grattis! Jag fick just en liten insikt om hur konstigt det måste kännas att komma hem med en helt ny liten människa. Konstigt men fantastiskt säkert :) Jag hoppas att jag får uppleva det en dag också.

Anonym sa...

Gulliga Majlis, lik både brasse brännström, dick olsson och johan nyström! Äntligen är du här och vi är en hel liten extra familj som inte kan bärga oss inna vi får gosa med dig. Herregud vad här ska handlas madickenklänningar... Sigge är så stolt över sin nya lillkusin!

Tina sa...

Grattis till er fina bebis!

Tina sa...

Grattis till er fina bebis! :)

Pysselfarmor sa...

Graaatttttttisss! och vilket fint namn!

Annika sa...

Det är ju helt fantastiskt! Stor grattis! Och ett sånt fint namn den lilla flickan får!

HomeRiver sa...

Underbart, underbart! Våga att landa i det nya okända. Det finns alltid risk för bakslag om man inte vilar så mycket som möjligt även om hormonerna säger tvärtom. Själv var nog min minsta son 1½ vecka innan vi gick ut... (I och för sig också för att det var -25 grader först.) Ett stort GRATTIS!

Krinolina sa...

Massor av grattis från oss!
K

Joanna sa...

men så underbart söt!
gratulerar ulrika, ja grattis till er båda!

majlis ser fantastisk ut, och jag gillar hennes namn väldigt mkt.

känner igen din känsla för bb, det tysta och stillsamma de första dagarna för så många nya liv.
alla tömda bäbismagar som fick slappna av efter sina månader av att bära.

nu önskar jag er en mysig tid och hoppas att majlis slipper diverse bäbiskrämpor och att du får vila dig stark och frisk så snart som möjligt.

kram!

Elin sa...

Grattis i mängder! Hon är ljuvligt söt och med ett underbart namn.

metamorphosis sa...

Stort grattis till er alla och välkommen till världen lilla Majlis!

Att komma hem med ett alldeles nyfött, alldeles eget barn är STORT!

Minns själv hur konstigt det kändes. Lägenheten var exakt densamma som vi lämnade någon dag tidigar, men ändå var allt helt annorlunda... magiskt är det helt klart!

med nål och tråd sa...

Välkommen lilla söta Majlis och stort grattis till föräldrarna!!

Anonym sa...

Åh, en sån sötnos! Hej lilla Majlis på fårskinnsfällen!

Line Katrin Moe sa...

Så nydelig! Gratulerer så masse:). Håper hun vil bringe dere mye glede. Kos dere:)

Line sa...

Grattis - hon ar så fin!

Josefin sa...

ÅÅÅh grattis!! vad underbart!! vilken fin liten majlis. bra jobbat!:-)
nu, njut, lukta, lär känna, allt nytt.
kram!

johannes sa...

vilken fin! bra jobbat :) grattis!

Anonym sa...

vad söt hon är! / stina

Dorthe sa...

Stort, stort tillykke her fra DK. Sikke en vidunderlig baby!

Dödergök sa...

Grattis! Gud så fin hon är.

BiZen sa...

Vill säga hej och GRATTIS till en så söt liten Majlis!!!!!
Lycka till och må så gott.
Mys och ha det bara skönt tillsammans!
Kram //BiZen

Lisa P sa...

åh men gulligaste bäbisen. grattis så väldigt till er alla.

Mikael Dunker sa...

Vilken sötnos! Och vilket fint namn! Jag känner en Majlis som gillar böcker, Marilyn Monroe, är jättesnäll och bor i Gävle. Hon kommer nog känna sig stolt att fler får bära samma tjusiga namn som hon :)

Ser fram emot att snart få träffa den nya familjen, på någon av era promenader. Många kramar

Anonym sa...

Stort grattis. Vad fin hon är lilla Majlis.

Julia sa...

Majlis är underbar! Tusen grattis till er! :)

Fine Little Day sa...

Men, fina:)! Stort grattis, långt efteråt.
Fantastiskt namn också.

ahardslojdlife sa...

Gratulerar i efterskott! Visst är det härligt på BB?! Vår första son kom samma dag som tsunamin i Thailand. Vi låg kvar i tre dagar, även jag. Eller om det var två. Det kändes i alla fall väldigt skönt. Jag ville nästan sadla om och bli barnmorska! Att varje dag få gå och ta hand om nyfödda små liv... Jag minns att jag kände en sådan otrolig tacksamhet mot allt och alla där.

Ulrika sa...

Barnmorska är mitt absolut största drömyrke! Det var det även innan jag fick barn. Hade jag mycket pengar skulle jag nog börja plugga igen. Till barnmorska. Det måste vara det allra bästa arbetet!