tisdag 7 september 2010

Om nu. Om sen.


Nu jobbar jag mina sista veckor. Har tänkt att jobba månaden ut. Bebisen ska komma i mitten av oktober om allt går som det är planerat. Just nu känns de 3½ veckorna som jag har kvar på jobbet som en evighet. Inte för att det är direkt jobbigt att jobba, men det är en massa annat som rör sig i mitt huvud, så mycket annat som känns viktigare än bygglov- och planremisser, fotoregistreringar och framtagande av texter till skyltar...



Här hemma börjar ett nytt hem ta form. Här ska snart rymmas en till person. Det blir ju lite av en utmaning att bo i en 2:a med ett barn, särskilt som båda föräldrarna lätt som en plätt köper på sig stövlar, jackor och stora väskor på stadens loppisar...

Det nya Skåpet har kommit på plats. Inte vad jag tänkte från början men det här skåpet passar bra på sin plats i sovrummet. Lådhurtsen som rymmer alla mina sytillbehör har fått flytta upp på skåpet. Inte så lättillgängligt men det ser ju lite spännande ut på det viset. Skåpet rymmer en massa bebis- och barnkläder inköpta på loppisar under flera år, vissa kläder är från när jag och min bror var små och vissa kläder är helt nyinköpta. Har hela tiden tänkt att jag väl får ge bort de där loppiskläderna till någon annan om det skulle bli så att jag aldrig kommer att få något eget barn, men nu verkar det ju onekligen som att det kommer att bli mitt eget lilla barn som ska få använda kläderna...

Ibland öppnar jag dörrarna till skåpet, pillar på någon löjligt liten mössa och funderar lite över vem det är som ska komma till oss snart.

13 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Ja, vad spännande. Tänk att om bara några veckor så får du veta det!

HomeRiver sa...

Åh, vad fint det ser ut med alla samlade babykläder. Så spännande, lycka till och jag ser fram emot mer om barnet på bloggen :)

Annika sa...

Vilket trevligt inlägg! Och fina bilder på dig och magen. Vi ser fram emot att se vem som kommer också!

Unknown sa...

Har ett liknande skåp efter min farfar men med en bred dörr med en stor spegel på framsidan. Det är ju jättebra, jag får plats med alla lakan och handdukar och kläder som inte hänger. I lådan under har jag alla underkläder.
Tycker det ser mycket trevligt ut hemma hos dig.

Anonym sa...

Hej Ulli...hvor ser du fin ud. og ja jeg forstår godt at du snart vil være fri for arbejde, men tøj kommer den lille ihvertfald ikke til at mangle... Det ser rigtig fint ud...ha det godt

fale artut sa...

Jag väntar med spänning! Så rund och fin Du har blivit! Och så himla fort det gick........ Var det inte nyss Du berättade?
Håller alla tummarna!

marie-louise sa...

Hur mycket fint har du...byrån, kläderna i fina högar.
Bara några veckor kvar nu, sen börjar
det ljuvliga bebislivet med alla dessa starka känslor!

Ulrika sa...

Jo, det var alldeles nyss som jag berättade men samtidigt ungefär 1000 år sedan vi fick reda på att vi ska få barn...

Ingrid sa...

Jättefint skåp som verkligen passar hos er, för att inte tala om
alla små pyttekläder i hyllorna.

med nål och tråd sa...

Men tjenare, jag tycker det känns som igår du berättade att ni ska få barn. Nu är det ju snart dax ju.

Så fint du gjort det med alla tyger och bebiskläder, hur mysigt som helst.

Lisa P sa...

Men tänk! Inte hade jag fattat detta. Så himla roligt! Jag tror att jag sa till dig mellan några hyllor på konsum att det är mycket roligare att få barn än man kan föreställa sig. Lycka till med allt!
Jag har förresten en påse med provplagg från moonkids hemma som du kanske vill kolla på vid tillfälle.
Kram!

Ulrika sa...

Hej Lisa! Jag ser verkligen fram mot att få barn, kan nästan inte tänka mig att det kan vara roligare än vad jag föreställer mig nu... Kollar gärna på provplaggen vid tillfälle! Vi springer väl in i varandra endera dagen!

Lina sa...

Å jag minns den underliga känsla som vilade i magen när jag tvättade barnkläder första gången, vek dem fint och la dem i en låda för väntan. Fint och lustigt.
Lycka till med filten! Du kommer få mycket tid, kanske med någon liten, sovande på ditt bröst.

Och du, det går utmärkt att vara tre i en tvåa. Vi var två, sen tre, sen fyra i vår.
Under sommaren har vi alla bott i ett rum med kök + trädgård
under inväntan av större.

Tack för ditt besök! Ta hand om dig och magen.