tisdag 18 maj 2010

Det sa bara klick...

... men tyvärr var det inte början på en underbar kärlekssaga, utan slutet. Ett av mina bästa verktyg i verkstaden gick på söndagkvällen ur tiden...




Jag talar om slingan som jag skär alla mina mönster i serien Relief med. Jag har haft verktyget i flera år och det ligger så bra i handen. Under de senaste åren har jag sett hur spetsen, den som liksom skär, blivit allt tunnare. Leran har slipat ner materialet. Jag har köpt nya slingor som jag försökt bocka till exakt lika som den här, men alla har känts obekväma, så jag har fortsatt att använda den gamla. Men så i söndags sa det alltså klick och plötsligt skar slingan inte längre, den hade gått av. Tänk att en så liten pryl kan kännas så oerhört viktig! Nu väntar antagligen en obekväm inkörningsperiod med nya slingor...

3 kommentarer:

med nål och tråd sa...

Fasen vad irriterande. Små redskap kan vara ack så viktiga.

marie-louise sa...

Trist men...

Och visst vill jag byta!!!!!

TantMossig sa...

Jag förstår precis vad du menar !!!
Själv har jag förlagt min favoritsvamp och är helt bestört och kan inte längre dreja som vanligt. Haahaha, antar att det är lite "nördvarning" på våra bekymmer :)