torsdag 15 april 2010

Jag åkte till Hälsingland, del 1



Vi åkte till Hälsingland och Hudiksvall igår, jag och min kollega Kattis. Vi skulle leta efter lämpliga platser till ett skyltprojekt som vi arbetar med. Vi åkte hit och dit, ut till kusten och Bergön och sen in mot Edsta och Hög. Jag har knappt arbetat i Hälsingland tidigare och hittade inte så bra. Det gjorde som tur var Kattis, som tycktes känna till varenda kurva. Konstigt ändå, jag har inte varit här uppe särskilt ofta, men ändå känns det så hemma. Hälsingland, det är grejer det!

De tre översta bilderna är från ett kafé i Iggesund, där vi stannade och fikade på vägen upp. Det fantastiska röda huset ligger i Edsta. Jag ville in, men vi skulle vidare till vår forna kollega Anna-Karin och fika och det var också viktigt.

7 kommentarer:

Terés sa...

De där gamla husen, där till och med gardinerna hänger kvar. Hur många finns det nu för tiden? Vem äger? Vad hände? Och varför står de tomma nu? Gåtfullt. Lite härligt och ledsamt på samma gång.
Fina bilder!

Ulrika sa...

Och. HUR ser de ut invändigt?

The House of Lisa sa...

Åh så fint hus! och lite mystiskt samtidigt...

med nål och tråd sa...

Vilken roadtrip. Och så var jag inne och kikade på din jobbarkompis blogg och fick se resan ur hennes perspektiv också, fint. Får jag kalla dig för Ullis nu ;)

Ulrika sa...

Ulli går bra!

Elin sa...

Nämen, Hudik?! Ni hade ju kunnat svängt förbi här och se hur jag har det! Ja, iallafall i sysalen, rummet är ju inte mycket att hurra över! :P
Kommer du på visningen förresten? :)

Ulrika sa...

Tror jag nog!