torsdag 5 november 2009

På mitt jobb






mitt jobb finns det mycket fint. Inte bara i utställningarna och samlingarna, utan även i de utrymmen där alla vi anställda har våra kontor och fikarum. Dalarnas museum består av byggnader från sekelskiftet och 1930 och 1960-tal. Jag gillar sekelskiftesdelen särskilt mycket. Från början var det bara lägenheter i den här delen. Nu är det bara kontor här. Även fast det är en arbetsplats får jag emellanåt känslan av att vissa delar ännu är oupptäckta. Därför gav jag mig ut på upptäcksfärd. Jag hittade tomma rum, en övergiven vind och glömda förråd. Det här är lite av det jag såg...

3 kommentarer:

Dorthe sa...

Fantastisk sted at arbejde. Tænk at kunne gå på opdagelse på sit arbejde!

Erika sa...

Läckert! Här ser jag mest bara gulmålad glasfiberväv och hudfärgad klinkers.

marie-louise sa...

Jäkligt fint,
du har öga för det som är viktigt i tillvaron!