torsdag 12 november 2009

Om matbytet


Morgnarna är mörka nu. Efter snart tre år i min lägenhet saknas fortarande en kökslampa, så där sitter jag i mörkret och äter min frukost. Tänk vad trevligt och gott det blev i morse när jag hade Kattis fläderbärssylt på mackan! Den var söt och samtidigt syrlig och lite krispig. Mycket god, tackar!

Det hela började för någon månad sedan. Länge har jag suktat efter Kattis hemmalagade godsaker. Herregud, människan spottar ju ur sig örtsalter, sylter, inläggningar och... ja... hur mycket gott som helst! Och, för all del, här hemma fixas en hel del godsaker också. Det var då vi kom på det - vi ska ju börja byta grejer med Kattis! Sagt och gjort, vi skickade en laddning hemmabakat hårdbröd till henne och berättade om idén. Sen har det gått ett tag. Vi har inte fått ordning på själva leveranserna eftersom vi befinner oss i olika städer om dagarna och dessutom olika städer även om kvällarna. Nu har vi kommit på en avlämningsplats, där det andra lägret kat hämta upp varorna vid senare tillfälle.

Vilket enkelt sätt att få in lite vardagsglädje och överraskningsmoment här i livet... Nu smider jag planer för vad som ska skickas till Kattis härnäst...

3 kommentarer:

metamorphosis sa...

Så smart att byta saker med varandra! Det som är vanligt, vardagligt för den ena blir lyxig ovanlighet för den andre!

(vill du ngn gång byta keramik mot pärlmuddar så säg bara till...)

fale artut sa...

Det var en härlig idé! Byta grejor är aldrig fel!

Krinolina sa...

Gud vilken PR man får!!!Kattis Matutspottare