lördag 26 september 2009

Planen



Det är fula bilder, jag vet. Men de har med planen att göra. I våras när jag hade utförsäljning av mitt keramiklager så trodde jag kanske att det skulle glesna i förrådet... Icke. Det är helt omöjligt att hitta grejer där, vare sig det rör sig om min keramik eller gamla tyger eller en dörr tillhörande min lägenhet.

Jag fick en idé! Ja, den kom mitt under min mest lågproducerande period hittills i mitt 17-åriga keramikerliv. Eller så kanske det är just därför som den kom nu. Kreativiteten måste ta sig andra vägar än genom keramiken.

Det går inte att hitta keramiken när den ligger i lådor så där. Och det är otroligt tråkigt och energidödande att börja leta efter något som kan ligga i vilken låda som helst av de säkert 10 som finns där... Jag behöver ett showroom! Tur att jag då bor i ett hus med fullt med mystiska förråd i källaren. Ett av rummen kallar jag Hemliga rummet. Det är ett gammalt vicevärdskontor, där ingen vicevärd har vistats på ungefär 12 år, av papper och handlingar att döma. Där inne ligger ett dammlager över alla föremål, det är som om den som använde rummet bara reste sig och gick ut och låste dörren! Jag ska få hyra rummet!

Först måste jag sortera och röja. Sen ska där städas och målas. Efter det ska rummet möbleras på ett trivsamt och praktiskt vis. Sen ska min keramik in där. Ett nytt förråd, fast där all keramik syns. Dit jag kan ta folk som undrar vad jag har på lager. Det kommer bara att vara öppet vid speciella tillfällen. Tänker att jag ibland ska ordna små klubbkvällar där, bjuda på snittar och sånt där tjusigt. Tänker mig en invigning i januari 2010.

7 kommentarer:

Annika sa...

Det låter som en väldigt bra plan!

dorthe sa...

Fantastisk fund, du der har gjort. Tillykke med det!

Anonym sa...

Heja på! Vi Kommer på invigningen, men antar att vi blir
involverade tidigare...
Mamman och Pappan

ahardslojdlife sa...

informera gärna om dina klubbkvällar då!?

Ulrika sa...

Såklart att jag kommer att flagga om klubbkvällarna här!

terés sa...

Vilken plan! Och klubbkvällar! Släng för guds skull inte de där gamla Arbetarbladet som ligger där. Med gamla typsnittet och allt.

Ulrika sa...

Inga tidningar kommer att slängas! Det är jättekul att kolla in TV-utbudet i dem. Från 1976. 1:an och 2:an. Bakom titeln på programmet står det ibland "färg" inom parentes.